عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اصلاح عادلانه نظام سنجش، نسبت به اجرای قطعی و بدون انعطاف مصوبه تأثیر معدل در کنکور هشدار داد و گفت: تا زمانی که نابرابری‌های آموزشی در کشور برطرف نشود، قطعی‌سازی این مصوبه می‌تواند عدالت آموزشی و آرامش روانی داوطلبان را با چالش جدی مواجه کند.

رحیمی؛ مجلس با رویکردی مسئولانه به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود کرد

رمضان رحیمی دشتلویی عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به اظهارات اخیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره قطعی بودن مصوبه تأثیر معدل در کنکور، گفت: اصل توجه به سوابق تحصیلی و اصلاح نظام سنجش، اقدامی قابل دفاع است، اما اصرار بر اجرای قطعی و بدون انعطاف این مصوبه، بدون رفع چالش‌های موجود، می‌تواند به افزایش فشار روانی بر داوطلبان و خدشه به عدالت آموزشی منجر شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قوه مقننه همواره مدافع حقوق داوطلبان و خانواده‌ها بوده است، افزود: تفاوت سطح مدارس، امکانات آموزشی و کیفیت برگزاری امتحانات نهایی در مناطق مختلف کشور، واقعیتی انکارناپذیر است و تا زمانی که این نابرابری‌ها به‌طور کامل جبران نشود، قطعی‌سازی تاثیر معدل نمی‌تواند تضمین‌کننده عدالت آموزشی باشد.

هدف مجلس، کاهش اضطراب داوطلبان و توازن در سنجش است

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: ورود به این موضوع از سر مخالفت با اصل سیاست‌گذاری آموزشی نیست، بلکه با هدف اصلاح مدبرانه، کاهش اضطراب داوطلبان و ایجاد توازن منطقی میان سوابق تحصیلی و آزمون سراسری انجام می‌شود. نمایندگان مردم وظیفه دارند نسبت به تصمیماتی که مستقیماً با آینده جوانان گره خورده است، حساس و پاسخگو باشند.

رحیمی دشتلویی ادامه داد: در این میان، نگاه مجلس، به‌ویژه تاکیدات رئیس مجلس بر این است که سیاست‌های آموزشی باید بر پایه عدالت، آرامش داوطلبان و پرهیز از آزمون‌وخطا در تصمیمات سرنوشت‌ساز استوار باشد. مجلس با همین رویکرد و در هم‌صدایی با کمیسیون آموزش، موضوع تأثیر معدل را با حساسیت دنبال می‌کند تا ضمن حفظ اصل اصلاح نظام سنجش، فشار روانی بر دانش‌آموزان کاهش یابد و اجرای این سیاست به شکلی متعادل و قابل دفاع انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعاملی سازنده‌تر با مجلس شورای اسلامی و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان آموزشی، زمینه بازنگری منطقی و تدریجی در نحوه و میزان تاثیر معدل را فراهم کند؛ به‌گونه‌ای که هم کیفیت آموزش ارتقا یابد و هم اعتماد و آرامش داوطلبان حفظ شود./

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha